onsdag 23 februari 2011

Mitt tidiga musikliv…

Mitt liv in i musikens magiska värld började när jag som ettåring svängde rumpan i takt till “Sveriges Magasins”signaturmelodi. Om jag så låg till sängs och nåddes av tonerna så reste jag mig upp och började gunga i takt till musiken. Signaturmelodin var "Magic Trumpet" med Herb Alpert & The Tijuana Brass.
Denna rumpsvängar gen är nu nedärvd till min yngsta dotter. Hon dansar till all musik. Ja till och med till reklamfilm svänger hon sin rumpa och halvt sovande vaknar hon till tonerna av "Tomtarnas julnatt" , tipp tapp tipp tapp...

Mitt väldigt unga och nyfunna musikliv drog sedan vidare mot "Sofia dansar go go" med Stefan Rudén. Vilken rumpsvängar låt det är i ordets dubbla bemärkelse.
Pytonormen Hubert som jag tror han hette prydde skivomslaget tillsammans med Stefan. Detta läckra omslag tillsammans med speciellt denna låt gav ett tidigt bestående musikminne.

Idag skulle jag ge detta skivomslag kultstatus!

Det här var en av händelserna som blev början på en hänförande, livslång resa i musikens tecken…

Med hopp om lite magi i livet! Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar